Главный списокЛицензирование, налоги

Якщо засоби захисту надійні - катастрофи можна уникнути!



Статистика свідчить, що у результаті пожеж щороку знищуються тисячі транспортних засобів. Тільки за п'ять місяців поточного року відбулося 723 загоряння легкових автомобілів, внаслідок яких загинуло 4 та травмовано 23 людини, нанесений матеріальний збиток на 4557 тис. грн. Аналіз пожеж свідчить, що при аварії чи ДТП, пошкодивши бензобак чи паливну систему, автомобіль загоряється лише в одному випадку зі ста. У всіх інших випадках пожежа виникає через порушення елементарних правил пожежної безпеки. Статистичні дані свідчать, що близько 51% пожеж виникає у разі порушення правил установки й експлуатації електроустаткування. Більш 11% - через необережне поводження з вогнем. Причини 8,4% пожеж зв'язані з підпалами. Також пожежі виникають через витік палива (мастила) при влученні його на розігріту поверхню двигуна, недбалості під час перевезення легкозаймистих вантажів, при самозапалюванні промасленого дрантя, яке зберігається у машині таін. Якщо ви виявили ознаки загоряння: запах диму, горілої гуми, струмка диму з місць загоряння - що робити? Не намагайтесь погасити полум'я, збільшивши швидкість, терміново з'їжджайте на узбіччя та зупиніться подалі від людей, будівель, інших автомобілів. У першу чергу вимкніть запалення, поставте машину на ручне гальмо, висадіть пасажирів і заберіть документи. Потім визначте ймовірний осередок пожежі, ступінь її інтенсивності і негайно повідомте про загоряння у пожежну охорону чи попросіть зробити це водіїв проїжджаючих машин. Гасіння пожежі ведіть рішуче й інтенсивно. Синтетичні матеріали усередині автомобіля витримують температуру до визначеної межі , а потім спалахують, і згасити їх складно. Людина може знаходитися в автомобілі, що зайнявся, не довше півтори хвилини. При загорянні машини внаслідок течії палива, у першу чергу гасіть паливо, потім - машину. Не забувайте про особисту безпеку: не приступайте до гасіння, якщо ви у промасленому одязі чи ваші руки у бензині. При гасінні загоряння під капотом, будьте обережні, побоюючись викиду полум'я через вільний приток кисню. Візьміть ганчірку, щоб захистити руки від опіку при відкриванні замка капота й обережно відкривайте його. Направте на осередок горіння струмінь піни (газу) вогнегасника і маневруйте по всій площі пожежі. Ще один засіб - гасити фронт вогню, наступаючи на нього, поступово відвойовуючи простір. Ефективніше використовувати декілька вогнегасників, а також комбінацію звичайних засобів пожежогасіння: піску, брезенту, чи ковдри куртки (ними накривають полум'я), снігу, води тощо. Найбільш небезпечним є пожежа в районі бензобака. Тому краще разом з пасажирами відбігти від машини на безпечну відстань, тому що вибух може відбутися в будь-яку мить. Зовсім по-іншому виглядає критична ситуація, якщо в машині встановлений надійний пристрій пожежогасіння, здатний усунути пожежу на стадії її розвитку, у тому числі і без участі людини. Таким засобом є генератор вогнегасного аерозолю (вогнегасник), що самоспрацьовує. Розмір його - ледве більше склянки, вага -1,1 кг Цей циліндр встановлюється в одному з відсіків автомобіля - моторному, багажному або в салоні. У чому ж полягають основні відмінності й особливості цієї нової розробки? По-перше, це принципово новий засіб гасіння вогнеінгібіруючим аерозолем, який виробляє генератор, що заповнює захищуваний об'єм, і припиняє процес горіння. Витікання аерозолю відбувається протягом 20-25 секунд, при цьому перші 5 секунд - інтенсивно, і саме в цей період відбувається гасіння пожежі, а останні 15-20 секунд - більш плавно, з метою запобігання можливості повторного загоряння. По-друге, передбачено два види приведення вогнегасника в дію. Перший - електрозапуск від бортової мережі автомобіля за допомогою спеціально передбаченого вмикача, який встановлюється в салоні. З появою ознак загоряння водій, не виходячи з машини, зриває захисну чеку вимикача, що запобігає випадковий запуск вогнегасника, і натискає клавішу. Гасіння гарантоване. Другий - автоматичний запуск від термочутливого шнура при впливі на нього відкритого полум'я, іскри або температури від 170°С. Це дозволяє погасити пожежу під час відсутності людини або при аварійній ситуації. А тепер уявіть собі іншу ситуацію: зловмисник без особливих зусиль проникнув в автомобіль, включає запалювання. Але саме в цю мить лунає голосне шипіння, і невидимий «змій-горинич» миттєво наповняє підкапотний простір вогнегасним аерозолем у вигляді сіро-блакитного диму. Виявляється, якщо запустити двигун, не відключивши секретний тумблер, про існування якого знає тільки хазяїн, - через кілька секунд з-під капота виділяється дим, що створює ефект пожежі, який віджахне викрадача і приверне увагу перехожих. Одночасно мотор глухне, тому що аерозоль через повітряний фільтр, потрапивши в камеру згоряння, перешкоджає запаленню пальної суміші. Тепер завести машину можна тільки після вентиляції двигуна і карбюратора (необхідно провернути колінчатий вал при вивернутих свічах). Місце установки додаткового тумблера-секретки відомо тільки власнику машини. Навіть у найдосвідченішого викрадача піде на всю процедуру не менш ніж півгодини. Отже, пожежа в машині або спроба її викрадення - ситуації різні, а засіб захисту один: генератор вогнегасного аерозолю, що самоспрацьовує, - надійний, ефективний і, саме головне, безпечний для здоров'я людини. Але якщо ви думаєте, що ці проблеми вас ніколи не торкнуться, то ви помиляєтеся, тому що катастрофи не знають меж і соціальних бар'єрів. Так що варто подумати про придбання надійного засобу захисту, щоб не потрапити в дуже неприємні ситуації. Скупий платить двічі - ця народна мудрість дуже чітко відслідковується на реальних прикладах. І пам'ятайте: автомобіль не прощає недбалого до нього відношення!
add company